Budućnost hrvatske i regionalne maloprodaje leži u online-trgovini

Bez autora
Oct 18 2011

Hrvatska i regija tek su u početnoj fazi prodaje potrošačkih namirnica putem interneta, no budućnost maloprodaje leži upravo u online-trgovini, koja će do 2030. godine činiti čak polovicu kupnje u maloprodaji, pokazala je analiza konzultantske kuće AT Kearney, predstavljena danas na 2. FMCG & Retail Areni 2011, regionalnoj konferenciji prehrambene industrije u organizaciji Infoarene. Danas više od 80 posto online-kupnje u svijetu čine glazba i knjige, oko 10 posto otpada na tekstil, dok se manje od dva posto online-kupnje odnosi na potrošačke namirnice. S druge strane čak petina ukupnih izdataka građana čine namirnice te će se taj udio sve do 2030. godine održati na istoj razini. Upravo zato ovaj segment A T Kearneyjevi stručnjaci smatraju jako važnim za daljnji razvoj maloprodaje u Hrvatskoj i regiji, gdje online-trgovina danas iznosi svega manje od 0,1 posto ukupne vrijednosti prodaje potrošačkih namirnica.

Budućnost hrvatske i regionalne maloprodaje leži u online-trgoviniHrvatska i regija tek su u početnoj fazi prodaje potrošačkih namirnica putem interneta, no budućnost maloprodaje leži upravo u online-trgovini, koja će do 2030. godine činiti čak polovicu kupnje u maloprodaji, pokazala je analiza konzultantske kuće AT Kearney, predstavljena danas na 2. FMCG & Retail Areni 2011, regionalnoj konferenciji prehrambene industrije u organizaciji Infoarene.

Danas više od 80 posto online-kupnje u svijetu čine glazba i knjige, oko 10 posto otpada na tekstil, dok se manje od dva posto online-kupnje odnosi na potrošačke namirnice. S druge strane čak petina ukupnih izdataka građana čine namirnice te će se taj udio sve do 2030. godine održati na istoj razini. Upravo zato ovaj segment A T Kearneyjevi stručnjaci smatraju jako važnim za daljnji razvoj maloprodaje u Hrvatskoj i regiji, gdje online-trgovina danas iznosi svega manje od 0,1 posto ukupne vrijednosti prodaje potrošačkih namirnica.

– Navike potrošača su se promijenile u posljednjih 20 godina. S jedne strane došlo je do starenja stanovništva, rasta multikulturnih društava te velikih razlika u kupovnoj moći. S druge strane, polarizacija potrošača prouzročila je velike razlike u njihovim potrebama, što se reflektira u raznim načinima kupnje. Najviše je uzela maha online-prodaja što je potrošačima omogućilo kupnju bilo kada i bilo gdje – rekao je na konferenciji principal u AT Kearneyju Tomislav Čorak.

Online-trgovina u svijetu još uvijek je u ranoj fazi, no ostvaruje sve veći rast. Trend online-prodaje u Europi predvodi Ujedinjeno Kraljevstvo gdje se 3,8 posto kupnje potrošačkih namirnica događa na internetu, što je jednako iznosu od 5,5 milijardi eura. Budućnost maloprodaje leži u uslugama online-kupnje, no ovaj prelazak neće biti jednostavan za maloprodaju u Hrvatskoj i regiji.

– Kupci neće biti spremni plaćati veće iznose za dostavu namirnica, tako da će cijena isporuke biti osnova za gradnju lojalne baze kupaca. Profitabilnost online-prodaje uvelike će ovisiti o vrijednosti narudžbe i karakteristikama distribucijske mreže, poput udaljenosti i gustoće, što znači dodatna ulaganja za maloprodaju – kazao je Čorak.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik